donderdag 9 juli 2015

De rand..!

Bezig... met de rand. Iedere dag even een stukje. Maar het einde is nu echt in zicht.


Patroon rand:
* Heb eerst een 2 rijen halve stokjes gehaakt. 
* Hierna steeds in een half stokje van de vorige toer: 2 stokjes, 3 lossen, 2 stokjes.
* Dan sla je 4 halve stokjes van de vorige toer over en haak je de 5e precies hetzelfde als hierboven. 
*Sluit af met een rand vasten.  

En nu nog draadjes afknippen (ik heb ze meteen mee gehaakt) en sommige met een naald netjes wegwerken.
Dan is hij klaar! 

22 opmerkingen:

  1. Wow, dat was een hele klus, maar dan heb je ook wel wat! Ik vind het er erg mooi uit zien. De rand is precies goed, past prima bij de rest, groet Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi. Laat je hem nog in z'n geheel zien? Vind het randje ook erg leuk..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuuuuuurlijk! Het uiteindelijk "Tadaa" moment mag wel even gevierd worden na al die maanden ;)
      Eerst de draadjes wegwerken...
      Groetjes!

      Verwijderen
  3. Een heel mooi patroontje om je deken mee af te werken. En wat zal het fijn zijn als hij straks echt helemaal klaar is.
    Het is in ieder geval echt een juweeltje geworden...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super deken! De kleuren zijn heel erg mooi! Ook ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect zeg, wat een prachtige deken wordt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf maar onder de indruk van jou prachtige deken. Ik vind de rand ook erg mooi.
    Ik zoek nog een rand voor mijn eigen deken, ik denk dat het deze gaat worden.
    Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk en mooi om te zien..echt gaaf is ze geworden! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met deze mooie rand erom heen is hij helemaal af!
    Super mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie deken, met prachtige kleuren!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your blanket is so beautiful and I especially like your border. It makes the whole blanket perfect. Is it cotton yarn you used? I also consider starting a cotton blanket, it looks like an ideal blanket for summer. Have a great weekend, VIola

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het einde is in zicht. Hij is echt prachtig geworden en juist door die witte tussenstukken ogen al die kleuren niet te druk. Wat een prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw, prachtig! Heel mooi met deze geschulpte rand, zo krijgt je regenboogdeken een romantisch tintje vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een kleur spat er van mijn scherm bij het lezen van dit blogje! Je deken is echt ontzettend mooi!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thank you for sharing at my link up last week, you are welcome to join in this week too.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Miriam,
    wat een prachtig deken, superleuk!
    Ik hou van al die kleuren.
    Fijne dag nog ,
    Groetjes ,
    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!